eGames Lab at the 2nd National Meeting of the Mobilizing Agendas of Portugal: Driving Innovation in Portugal’s Gaming Industry

eGames Lab at the 2nd National Meeting of the Mobilizing Agendas of Portugal: Driving Innovation in Portugal’s Gaming Industry

We’re thrilled to announce that Professor João Assunção, hailing from the esteemed University of Évora, recently represented eGames Lab at the 2nd National Meeting of Mobilizing Agendas in Santa Maria da Feira. His presentation highlighted eGames Lab’s pivotal role in establishing Portugal as a hub for video game production and development.

During the meeting, the Professor outlined eGames Lab’s mission to:

  1. Establish Portugal as a cluster for video game production and development.
  2. Stimulate and invigorate the Portuguese creative industries sector.
  3. Mobilize and empower a fragmented industry while retaining national talent.
  4. Position Portugal in the global market, diversifying our economy.

In addition to these ambitious goals, the Professor shared developments within Portugal’s gaming sector:

Additionally, eGames Lab’s contributions to the global gaming landscape were recognized with prestigious accolades:

These achievements underscore Portugal’s growing prominence in the global gaming arena and eGames Lab’s commitment to driving innovation and excellence within the industry.

 

Representação do eGames Lab: Impulsionando a Inovação na Indústria de Jogos de Portugal

É com enorme entusiasmo que anunciamos que o Professor João Assunção, proveniente da respeitada Universidade de Évora, acaba de representar o eGames Lab no 2º Encontro Nacional das Agendas de Mobilização em Santa Maria da Feira. A sua apresentação destacou o papel fundamental do eGames Lab em estabelecer Portugal como um polo para a produção e desenvolvimento de videojogos.

Durante o encontro, o Professor delineou a missão do eGames Lab para:

  1. Estabelecer Portugal como um cluster para a produção e desenvolvimento de videojogos.
  2. Estimular e revitalizar o setor das indústrias criativas português.
  3. Mobilizar e capacitar uma indústria fragmentada, retendo talento nacional.
  4. Posicionar Portugal no mercado global, diversificando a nossa economia.

Além destes objetivos ambiciosos, o Professor partilhou desenvolvimentos dentro do setor de jogos de Portugal:

Além disso, as contribuições do eGames Lab para o cenário global de jogos foram reconhecidas com prémios de prestígio:

Estes feitos sublinham a crescente proeminência de Portugal no cenário global de jogos e o compromisso do eGames Lab em impulsionar a inovação e a excelência dentro do setor.

© eGames Lab Portugal Consortium
© eGames Lab Portugal Consortium